NATASJA EXEL

applied art - a contradictio in terminis happily applied on this blog

illustrations / projects / picture books / story telling / applied art



Monday 11 July 2011

Schoollife

Perceptuele Vormgeving Ruimtelijk
a.k.a. boetseren (in dit geval)

Perceptive Studies 3D
a.k.a. moulding (in this case)

Leertraject: van een ‘vierkante’ paprika (de leer van techniek en observatie) naar een stilleven.

Het eindobject is het enige dat werkelijk ergens op lijkt (zo ook op het origineel, heel belangrijk), dus dat is het enige dat hier gepubliceerd wordt. Tijdens de studies hier naartoe zocht ik in mezelf naar die onbevangen klei-kleuter die met het grootste gemak verhouding, loodlijn en plaatsing in het vak ziet. Maar helaas, hoe ouder je wordt hoe meer je ‘denkt’ dat je weet wat je ziet.

Learning route: from a ‘square’ paprika (learning technique and observation) to a still live.

The final object is the only thing that resembles anything (even the original, which is a big deal), so that will be the only thing I'll donate to this blog. While studying I hoped to get the same feeling as when in kindergarten and happily moulded nice things which contained the all important proportions, perpendiculars and placing the objects correctly in space. But to bad, the older you get the more you ‘think’ you see the truth.








In ieder geval, ik vind hem leuk.

Anyway, I like the whole thing.



No comments: