NATASJA EXEL

applied art - a contradictio in terminis happily applied on this blog

illustrations / projects / picture books / story telling / applied art



Monday 30 April 2012

SCHOOLLIFE

“Wat is het verschil tussen wat je laat zien voor Autonome Vormgeving en de andere vakken?” 

 

“….eh….dat het andere vakken zijn….?”


(in het kader van ‘reflecteren op het eigen werk is erg belangrijk dit semester’, is dit dus niet het gewenste antwoord)

December en januari
...stonden natuurlijk in het teken van de tentamens, daarvoor was het nodig om als een maniak te tekenen, boetseren, vilten (met sop én met naald), fotograferen, glazuren, maquette maken, bakken, lino te snijden, inkt op oliebasis te smeren (overal), krassen, smeren, photoshoppen, plakken, aan persen draaien, spinnen, werkboeken te maken en dagenlang klim en vliegwerk te verrichten...
met, voor de 4 praktijkvakken, dit resultaat:

Mijn plaats om te exposeren: de hele hal.
My place of bussines: the entire hall.

December and January
…stood (off course) for exams. To get it done, I’ve had, like a maniac, to draw, sculp, felt (with soap and with needle), make photo’s, glace, make a marquette, bake, cut lino, lubricate sink with ink on oil base (on the sink and everywhere else), scratch, Photoshop, paste, press, spin, make portfolio’s and perform a lot of climbing and flying.
With the following results:



Perceptuele Vormstudie Vlak
Modeltekenen

Menselijk lichaam als visueel gegeven. Inzicht krijgen in het overzien van het onderwerp, totaalvorm, hoofdvormen en details naar de waarneming van het figuur in relatie met de ruimte waarin deze zich bevindt. Verrijken en intensiveren van de waarneming. Ontwikkelen eigen beeldtaal. Mondeling reflecteren op eigen werk en dat van anderen.

Werken naar ongekleed model. Lange en korte standen. Inkt op 120 grams tekenpapier. Houtskool op Kasaka en 120 grams wit tekenpapier van 50 x 65 cm.



Perceptual Studies 2D
Drawing of a model

Study the human body as a visual concept. To see the subject in its whole form, to shape the details as seen and to see the figure in relation to the surrounding space. Enrich and intensify visual study. Develop own handwriting. To reflect orally on study and work.

Working with a nude model. Long and short poses. Ink on 120 grams drawing paper. Wood chalk on Kasaka and 120 grams of white drawing paper (50 x 65 cm).



Opwarmen / warming up





Zetten van zelfverzekerde lijnen / drawing in confident lines





Oefening kopieren 'grote meesters' / practice copying 'masters'


Rodin

Klimt


Degas

poetsen / to whipe 


Arceren

Eindtekening geinspireerd op Avondwind van Hopper
Final drawing, inspired on Evening Wind from Hopper 


Werkbespreking 

No comments: